maddeswellbeing.blogg.se

Living the good life, the healthy way

maten

Publicerad 2015-05-19 14:29:50 i Living life,

Maten. Min aptit har blivit så konstig under graviditeten. Jag är liksom hungrig och vill äta, men känner mig mätt så snabbt. Oftast. Inte så konstigt då en bebis ligger och trycker på alla delar i magen så jag förstår ju att magsäcken inte har lika mycket plats, att tarmarna inte kan fungera lika effektivit som vanligt och att för mycket (för stora mängder i en sittning) kan bli riktigt obekvämt. Värst är vätska. Jag kan verkligen bli riktigt törstig, men dryck fyller ju magen som ni vet.
 
Sen om jag äter lite för lite under en dag tex fram till eftermiddagen, då blir jag så vansinnigt hungrig att jag inte vet var jag ska bli av, blir yr och illamående. Igår var en sån dag. Då åt jag:
 
Frukost: Gröt med banan, jordnötssmör, pumpafrön, aprikoser, kiwi och mjölk.
Mellanmål: Kvarg med kiwi och pumpakärnor
Lunch: Grönt mos med en korv och tomat.
Mellanmål: Äpple och en skiva bröd med leverpastej.
Mellanmål: (det var här hungern attackerade) En skål havrefras, mjölk, jordnötssmör, mandel. En dadel och en aprikos. 5 st salta S. 
Middag: (Inte så hungrig längre och detta gick knappt ner) Två skivor bröd, en med ost och en med leverpastej, gurka, tomat. 
 
 
 

Comments

Posted by: Nicolenum

Published 2021-06-15 18:03:07

AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


The best products. The combined clothes for family . to anywhere in the world
per day. Footwear without heel . to anywhere in the world
fast. T-shirts and polo . to anywhere in the world
high quality. Decor for the house and home decoration .to order
Unique products. Spare parts and radio sets accessories .Anytime




@a

Leave a message here
Will not be published

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela