maddeswellbeing.blogg.se

Living the good life, the healthy way

rörelse - movement

Publicerad 2014-09-23 10:08:51 i Wellness and health, Workout,

att röra på sig och äta nyttigt generellt har blivit en naturlig del av mitt liv. äntligen måste jag tillägga. det var länge länge som det inte var så, och inte förrän jag var 22 tog jag tag i hälsan och förändrade mitt liv. sedan dess har det gått upp och ner, men jag har i alla fall hållt en häslosam vikt och tänket kring vad som bör åka ner i kroppen mer ofta än inte har funnits kvar. sedan 2012 har dock hälsan varit i fokus och jag skulle inte för mitt liv vilja lägga av med träningen. kanske ändra upplägg, kanske ändra spår, ändra fokus, men inte lägga av. jag mår för bra av att röra på mig för att vilja sluta.
 
veckans träningsplan är som följer:
måndag: vila
tisdag: crossfit
onsdag: lågpulsträning, typ lätt löpning
torsdag: yoga
fredag: crossfit
lördag: hugga träd i mammas trädgård (om vädret tillåter)
söndag: vila/långpromenad
 
jag vill få in rörelse varje dag. utav träningspassen i en vecka är det endast 2 pass som är riktigt "hårda" och intensiva och det är crossfitpassen. lågpulsträning och flexibilitet är också viktigt för hälsan och en frisk och glad kropp. trädhuggning blir en bonus, hehe. annars blir det något lågpulspass där istället.
 
to exercise and move hasn't always been a natural part of my life, but when i was 22 i decided to make a change, and i haven't regretted it one single time, ever. nowadays i don't think i'd be very happy if i went without exercise for a longer period of time. even if it is just getting out on the bike, or going for a walk. being completely sedentary makes me crawl up the walls. i don't ever want to stop moving..
 
the weekly plan goes as follows:
monday: rest
tuesday: crossfit
wednesday: aerob training, for example light running for a longer period of time.
thursday: yoga
friday: crossfit
saturday: wood chopping (if the weather allows)
sunday: powerwalk/rest
 
2 superintense workouts and the rest with focus on aerob, low impact, fleixibility. to keep my body strong, happy and healthy.
 
 
 

Comments

Leave a message here
Will not be published

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela